sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Dietillä päivä 28: Tuloksia (Lähtötilanne - Nykyhetki)

Morjens!

Nyt en ole kahteen viikkoon päivittänyt tänne tuloksia. Joten ajattelin, että nyt on niiden aika taas. Mua pelottaa tässä treenaamisessa kokoajan sen, kun en ole tosiaan mikään ammattilainen allalla ja vasta alkaja, untuvikko ja amatööri, että syön liikaa tai syön liian vähän, liikun liiaan vähän tai teen salilla jotain liikkeitä väärin ja ilman tuloksia. Haluan tuloksia! Lisää enemmän tuloksia, rasvan palamista ja lihaksien kasvupyrähdyksiä, mutta nyt tuloksiin pienellä kertauksella.


Vuotta ennen, kuin rupesin liikkumaan ja kirjoittamaan tätä blogia olin todella turvonnut, ylensyönyt ja lihava. En mahtunut mihinkään vaatteisiin ja turposin kaikista vaatteista. Laardi höllyi puolelta toiselle kävellessä ja ruoka ja pitsat maistu ja viina virtas. Tälläisestä siis lähdettiin viivevuonna liikenteeseen.



Tämä oli siis lähtötilanne, kun aloitettiin ylipäätänsä liikunta 4vuoden liikkumattomuuden jälkeen. Siinä ajassa kerkesi kerätä itselleen 20kg ylimääräistä, joita edelleen sulatellaan pois. Ja nyt ihan tosi rupeamalla
Kesällä siis 2011 tajusin ja heräsin, että tällänen peli ei voi kauaa jatkua. Jos vaaka hipuaa yli 100kg, on asia todella huono. Painoin parhaimmallani 98kg.

Kesän jälkeen 2012, sitten ryhdistyin ja rupesin treenaamaan  "kunnolla" tarkoitus oli päästä fitness mittoihin ja aloittaa uusi elämä. Kokoajan treenasin, mutta viina maistui edelleenkin vkl ja vkl eksyin "väärälle polulle" eli roskaruoan ja viinan pariin. Paluu "takaisin raiteille" oli vaikeaa ja terveellisin elämän tapojen noudattaminen näin ollen vaikeeta. En koskaan tuolloin pystynyt olla sortumatta roskaruokaan enempää kuin viikkoa tai kahta.


Mun aktiivinen liikunta jatkui kuitenkin kaikista huolimatta enemmän ja vähemmän aktiivisena sellaiset 3kk jonka aikana sain hankittua lihasta. Paino ei tippunut 95kg mihinkään, mutta huomasin vaatteiden pienenevän kovaa vauhtia. Se nosti mieltä paljon ja ehkä vähän liikaakin, kun aloin pitämään itseäni jo kohtuullisen urheilullisena. Läski kun vie enemmän tilaa kuin lihas.



Surullisintahan tässä on, se vaikka läskiä oli palanut itsetuntoni kohosi taivaisiin, vaikka olin kaukana tavoittelemastani unelmakropasta ja musta tuntui, että että olin saavuttanut paljon pienessä ajassa! Olin treenannut 2-3kk enemmän ja vähemmän aktiivisesti ja olin päässyt tilanteeseen, kun vaatteet eivät enää kiristäneet päällä eikä läski pursunut joka paikasta makkaroille. Tässä vaiheessa en koskaan kerinnyt päästä kunnolla treenaamisen makuun. Tai ainakun olin juuri päässyt "terveellisen elämän pariin" ja alkanut tykkäämään urheilusta lähdin kuitenkin viihtelle jonnekin ja palautukseni siltä reissulta, meni aina 2-4 päivää, ennenkuin edes jaksoin lähteä salille. Aika oli järkyttävää jojoilua karkin, viinan ja roskaruan kanssa vastaan terveellistä ja urheilullista elämää. Valitin monesti parhaalle ystävälleni, että miten terveellisessä elämäntavassa ja liikunnassa pysyminen voi ollla niin vaikeaa. "Kiva kun joutuu aina tappelemaan itsensä kanssa, että syö parsaa ja liiku terveellisesti".

No sehän sitten katkesi. Halusin liikkua, mutta muu maailma vei mukanaan ja kun olin jo jollakin tavoilla saavuttanut jo jotain, miksi enää tuhlata aikaa mokomaan juttuun. Varsinkin, kun liikuminen ei tuntunut hyvältä, kun joutuin aina aloittamaan kokhomman "uudestaan". Sali kerrat tippuivat, talvi tuli tippui myös lenkkeilyt. Talvella kävin muutaman kerran kk salilla, mutta eihän siitä mitään tuloksia saa. Haluisin käydä, mutta liikunnan aloittaminen oli jälleen vaikeeta. Säälittävää.

No tänävuonna 2013 sitten päätin, kun huomasin, että ei ole enää pitkä matka siitä mistä viimevuonna alotin ja laardi alkaa taas painamaan jokapuolella kehoa päätin, että nyt on jälleen kerran tehtävä jotain ja nyt en aijo luovuttaa kesken leikin. Uuden startin aloitin 3vkoa sitten. Tänäaikana en ole käyttänyt yhtään alkoholia, enkä käynyt mäkissä/pizzalla,/kebabilla tai milläkään muulla herkkuruoalla... eiku nyt valehtelin. Kerran kävin ostamassa pizzan ja anoppi tuli käymään tehtiin itse hampurilaisia ja pääsiäisenä söin vähän suklaata. Salilla olen käynyt 2-4 kertaan viikossa ja lenkillä 1-3 kertaan. Syönyt muuten terveellisesti kokoajan. Osa ystäväistäni sanoo, että olen laihtunt taas, huomaan sen kyllä itsekin, mutta nyt olen oppinut sen, että "se ei nouse päähän". Olen todella kaukana siitä mitä haluan olla todella kaukana siitä mitä haluan olla ja nyt oikeasti ymmärään, että vuos tai kaks, niin en silloinkaan ole vielä sitä mitä haluan, mutta hyvinhyvinhyvin paljon lähempänä.. jos vaan jatkan samaan malliin kuin nyt.

En mä absolutistiksi aijo ryhtyä ja ensiviikolla ollaan kavereiden kanssa lähdössä laivalle, joten siitä tulee nestepaintteinen ilta, mutta katon, että matkan jälkeen ei lähde lapsella ja tällä tarkotan sitä, että alan mättämään pizzaa naamariin ja lopettaa urheilua. Ei missään nimessä, vaan seuraavalla viikolla jatkuu urheilu samaan malliin kuin ennenkin ja terveellisesti syöminen jatkuu heti seuraavana krapula päivänä. Vaihtoehtoja ei vain ole.

Nyt 3vkon aikana olen puntarissa tipputtanut painoa enemmän kuin koskaan aikaisemmin treenatessa. Lukemat eivät ole silti maatakääntäviä, mutta kuitenkin. Huomaan mitä tein viimekesänä väärin, vaikka mulla olikin PT palkattuna ja söin terveellisesti, mutta annoskoot olivat vaan aivan liian isoja jonka vuoksi lukema ei ruvennu tippumaan vaa-alla, vaikka vaatteet pienenivät. Tästä voi siis päätellä, että vaaka ei aina kerro koko totuutta. Muistan kuinka ystäväni yritti hokea, että se on 100g päivällisellä jotain lihaa ja loput kasviksia. En uskonut ajattelin, että eihän tollasella kukaan normaali ihminen pärjää. Edes sellanen joka ei treenaa. Puhumattakaan aktiivi urheilija. Perse edellä puuhun mentiin siinäkin ajatuksessa.

Nyt viisaampana ja fiksumpana olen sitten tiputtanu 3vkoon aikana painoja ja kroppa alkaa taas näyttämään samaa pistettä kuin viime kesänä. Eli vaatteet alkavat istua jälleen kerran päällä. (Luojan kiitos!)

Mutta näistä kuvistä lähdettiin siis liikkeelle 3vko sitten:

Lantio: 104cm
Vyötärö: 100cm
Rinta: 107cm
Paino: 94kg

Viikko sen jälkeen:

Lantio: 101cm
Vyötärö: 98cm
Rinta 107cm
Paino 93kg

Seuraava viikko

Lantio: 103cm
Vyötärö 93cm
Rinta: 104cm
Paino: 92

Nyt on sitten treenattu yhteensä.... Oli pakko tarkistaa... siis herranjumala 4vko tulee huomenna täyteen eli 1kk ja se on mennyt aivan täysin hujauksessa! 18.3 nimittäin alko tää "tehodietti" tai siis normaalisti terveellinen elämä, mutta diettinä mä tän koin 4vko sitten ja nyt olen tottunut, hullaantunut ja rakstan tätä elämää!!! <3 Mutta totta tosiaan 4vko on kulunut ja tilanne on tämä:

Olen todella tyytyväinen kuviin, mutta en todellakaan, en siis missään nimessä valmis vielä mihinkään..Ensinnäkin laaridia vielä löytyy todella paljon ja lihaksia pitää saada paljon enemmän! Sen takia treenit koostuukin tällähetkellä aika paljon aerobisesta, että saan laardin lähtemään, mutta nyt voin sanoa, että vedossa ollaan ja sydänmeni menettänyt koko harrastukselle. Vielä mä täältä nousen ja näytän, ettn ole mikään untuvikko ja amatööri!

Lantio: 102cm
Vyötärö: 93cm
Rinta 107
Paino 91kg

Woop, woop!!! Siis oon tiputtanut painoa 4vkoossa 3kg nesteitä ja toivottavasti läskiäkin on palanut. En haluu kadottaa yhtään lihaksia joita mulla on vähän ja joita toivottavasti olen vähän saanut lisää, joten sen takia paino lähtee tippuman hyvin hitaasti.  Nyt haetaan siis lihaksikastä ja kiinteää kroppaa!


Tosta kohti josta oon ympyröiny oon huomannu, että on tullut jo/alkaa sellanen kroppa muokkautumaan. On tullut kuoppa eikä sellasta tasapaksua pötköä oo koko keskivartalo :) , mutta vielä on pöhötystä (lue nesteitä) havaittavissa kuvista ja aika paljon, mutta täältä ei ole kuin yksi suuntä ja se on ylöspäin. Virheistä oppii ja niin mä oon sen tehnyt. Eikä mua edes hävetä niitä täällä jakaa ja kertoa. Alussa, kun aloin kirjoittamaan blogia häpeilin itseäni ja sen takia, en laittanut naamani tänne kaikille ihmisille. Mä olen mikä mä olen ja tällälailla prosesii eteenee. En aijo jäädä tähän tilanteeseen, vaan aijon näyttää vielä ennen 3kymmentä tältä:

Kuva: weharit.com

Terv. Krista

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti