keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

Dietillä päivä 24 : Mokailua treeneissä.

Mulla oli eilen aktiivinen päivä, siitäkin huolimatta, vaikka lääkäri oli määränny saikkua. Oli kuulemma kurkkukipu johdannainen tähän hammasoperaatioon ja kun kipu hellittää niin pitäisi alkaa kurkunkin parantua ja niinhän siinä on käynyt, enää eivät hampaat ole niin kipeät, eikä kurkku ollenkaa. Uskaltauduin siis eilisen lenkinjälkeen illalla tai itseasiassa yöllä vielä salille.

Mulla oli Rinta-Olkäpää treeni ja huomasin, että mulla on todella huonossa kunnossa mun olat. En mainannu jaksaa tehdä 3x15 sarjoja ollenkaan 5kg painolla :D Nyt siis tiedän mihin osa-alueeseen mun on TODELLA keskityttävä! Ja ne on nimenomaan ne olkapäät.

Sen lisäks teim päivällä 1h lenkin taas pihalla. Mun mielestä on ihanaa, kun aurinkopaistaa ja pääsee luontoon/metsään kävelemään, iskee vaan korvalaput korville ja sit menoks! Ah, ihana hetki vain itselle :D Mä en ees ketään haluu mukaan seuraks, sillon kun lähen lenkille. Ainoo hetki päivästä jolloin saa uppoutua vaan omiin ajatuksiin ja itseseensä. Kuulosta ehkä itserakkaalta, mutta ihminen kaipaa "omaa aikaa", silloin kun tuntuu, että pitäisi olla sadassa paikassa samaan aikaan. Oon ottanut ton lenkkeilyn nimenomaan sillä, että silloin vain minä, luonto, ajatukset ja musiikki.


Muttta takasi siis salitreenin pariin. Eilinen treeni siis lähti lämmittelyllä johon kuului tanssimista aluksi. (ja keksin muuten siihen uuteen SANNI prinsssoja ja astronautteja hyvän tanssin :)) Tanssin siis joku 20-30min jonka jälkeen siirryin vielä kävelemään matolla 5min ennenkuin siirryin talon muihin laitteisiin :)

Mä haluun aina olla täysin 100%, että kaikki lihakset joita alan treenamaan niin varmasti lämpösinä, jotem sem takia mielelläni tanssin ennen kuin menen matolle ja sen takia menen vielä matolle kävelemään juoksemaan, koska jotenkin musta tuntuu, että siinä saa sen "viimisen" lämmön päälle, jos tanssimisesta ei kaikkea ole saanu irti. 

No oli miten oli. 

Trenni alkoi siis penkkipunnerruksella, joka on mun lempi laite jalkaprässin jälkeen. Ihan tavallisella tangolla oon punnertanu. Vielä en oo pytynyt laittamaan mitään ylimääräisiä painoja lisäksi. Olisko sen tangon paino nyt 15kg vai 20kg? En ihan tarkkaa tiedä. Joskus viime kesänä vielä pystyin laittamaan + 10kg (5kg+5kg) molempiin päihin, mut nyt on lihakset siltä ajoilta surkastuneet sen verran, että pelkkä tankokin riittää. Toivottavasti jossai vaiheessa pääsis takaisin siihen tilanteeseen, että saisi laittaa painoja lisää. Jotenkin tuntuu ihan tyhmältä pelkkää tankoa nostella... Tosin jostainhan sekin on aloitettava. 
Näitä tein siis tein 3x15x15

Sen jälkeen, kun oli punnerrukset hanskassa, rupesin tekemään vipareita (vipunostot) sivuille vapailla painoilla. Harmi, että meidän salilla ei ole peckdeck laitetta, koska sillä saa äärimmäisen hyvin tehtyä rinta ja olapäälihaksia!!! Jos teidän salilla on niin suosittelen ehdottomasti käyttämään sitä laitetta!!! <3 
No anyway, vapailla painoilla siis lähdettiin ja painot oli ensin 5kg, mutta jouduin pudottamaan niitä jo heti ensimmäisessä sarjassa, koska 5kg oli aivan liikaa puhtaaseen 15 liikesarjaan. Pudotin 3kg jolla sitten sinnittelin eteenpäin ja sain tehtyä hädin tuskin koko sarjan eli taaskin
3x15x3-5

Ainiin ja jokaisen sarjan välissä pidin sellaisen 1min "palautumistauon"

Sen jälkeen vuorossa oli viparit (vipunostot) penkillä maaten vapailla painoilla. Lähdin suoraa 3kg painoilla ja sarjat onnistu ihan hyvin, joten tulos on 
3x15x3 

Sen jälkeen tein vielä Pystypunnerruksen laitteessa. Tässä vaiheessa iskikin se tenkkaboo sitten, koska minimi kilomäärä olikin se 5kg :D No se meni sitten vähän miten meni väsyneillä olkpäillä, mutta hyvin mä pinnistelin. 
3x10x5
Enemmän ja vähemmän puhtaasti suoritettuna, mutta onnistuin kuitenkin, jotenkin tekemään koko sarjan.
:)
---------------------------------------------------------------------------------------

Tajusin just, että tohon voisi ottaa vielä jonkin sarjan lisänä mukanaa, niin liikkeistä tulisi hieman monipuolisempia kullekin lihasrymälle. 3 erillaista lihasliikettä olisi mun mielestä hyvä tehdä yhtä lihasta ajattelen. Nyt tuli tehtyä vaan 2. No aina oppii kaikkea uutta :) Tajusin vasta nyt tässä kirjotellessani, miten tylsältä toi mun treeni kuulosti :D Pitäs varmaan kaivaa se mun vanha "treeniohjemlma" jostain eikä "yrittää" muistella, sitä miten se meni, koska ilmeisesti, en tosiaan muista mitä kaikkea piti tehdä :D Däääm!

No aina oppii uutta! :)

Mukavaa päivää! Mä lähden nyt lenkille vähän hikoilemaan! :)

Krista <3 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti