torstai 16. elokuuta 2012

KIUSAAMINEN

Kiusaaminen koulussa on aika yleistä ja lapset osaavat olla hyvin raadollisia toisilleen. Uskokaa tai älkää, mutta sama tuntuu pätevän työmaailmassakin. Tällähetkellä olen ilmeisesti itse tämän kasvamattoman naisen "mustallalistalla" nro. 1. ja tehtävä on TUHOTA minut :D

Työskentelen miesvaltaisessa työpaikassa ja meillä täällä pyörii paljon hyvännäköisiä ja äärimmäisen kivoja miehiä. Ei siinä. Mun perjaate on, että samasta kuormasta ei syödä. Miehiä on maailmapullollaan ja työsuhdejutuista ei seuraa koskaan mitään hyvää. Joten nou,nou,nou! Myöskään "perseen nuoleskelua" en voi missään nimessä sietää. Teen hommani tunnollisesti ja kunnolla loppuun saakka. Jos en tiedä tai osaan kysyn neuvoa. Jos mua ei arvosteta sen perusteella mitä teen ja etenemään pääsee ihminen vain "perseen nuoleskelulla", en arvosta yhtään työpaikkaa tai työtä ja lopulta vaihdan maisemaa (näihinkin työpaikkoihin on joskus törmätty) Tykkään tutustua työntekijöihin, mutta en tyrkytä itseäni. Teen puhelintyötä joten tulen myös hyvin toimeen kaikkien asiakkaiden kanssa. Jos joku asiakas on sattunut olemaan tyytymätön ja vihainen ja huutanut puhelimessa "pääpunasena", olen puhunut rauhallisella äänellä ja yrittänyt selvittää asiaa, sekä rauhoitellut ja pahoitellut. Yleensä asiakkaat ovat rauhoittuneet ja kiitäneet jopa palvelusta. Joskus lyöty luurikorvaan ja jopa hetken päästä soitettu uudelleen ja pahoiteltu, että tuli huudettua. Välillä joku on kehunut ääntäni. Voin siis sanoa, että viihdyn työssäni, tykkään asikkaista ja eräistä työkavereista. Tykkäisin varmaan kaikista jos he tykkäisivät minusta. Tai ainakin tulisin toimeen jos en suoranaisesti tykkäisi. 

No mutta asiaan... 

Töissä siis on eräs hyvinkin ärsyttävä naishenkilö joka on siis ottanut elämäntehtäväkseen mun työpaikan tuhoamisen. Mikä ei mua sinäänsä niin harmita, kun tiedän, että sillä ei ole todisteita siihen, mutta on kauhean raskasta olla sellaisen "sabotoijan" kanssa samassa vuorossa. Tää naikkonen, on vittuillut, ollut huomioimatta,  pätenyt, levitellyt musta juoruja, yrittänyt kerran sabotoida mun töitä, keksinyt perättömiä huhuja, haukkunut seläntakana, kattonut kuin "halpaa makkaraa", ja ollut huomioimatta mua ryhmätöissä milläänlailla. Odotan innolla, että mitä muuta tää tyranni vielä keksii! Tästä naisesta ei kauhean moni ihminen tykkää. Tai ainakin on sanonut siitä asiasta mulle. Varsinkin, sen että ei tee kunnolla töitä. Toinen sano, että siihen ei voi luottaa. Kolmas ihmetteli miks se on mulle niin ilkee. Ja neljäs on sanonut, että on kateellinen kaikille naisille, ketkä firmassa on. Mun mielestä on aivan äärettömän lapsellista käytöstä tollanen. Varsinkin kun nyt puhutaan aikuisista ihmisistä. Luulisi, että osattaisiin käyttäytyä, mutta sitä on siis turha ilmeisesti olettaa. Ainakaan häneltä. Kaikkien muiden kanssa tulen hyvin toimeen. Tai oikeastaan paremmin kuin hyvin. Näillä ihmisillä täällä ei ole kauhean hyvää "ryhmähenkeä" siinä mielessä, että kukaan tuskin on viettänyt toistensa kanssa vapaa aikaa. Mä olen "uusin" täällä ja viettänyt vapaa-aikaa jo 5 eri ihmisten kanssa. Ehkä siinäkin syy, miksi kateus siis nousee tämän naisen silmissä. Ja tietysti se, että tulen toimeen muiden kanssa. Varmaan pelkää tosiaan, että vien sen työpaikan ja sen "miehet" töistä. Vaikka itsehän tämä naikkonen seurustelee.... Mut anyway. Niin kauan, kun se pysyy "omalla tontillaan", eikä keksi mitään pa*kaa kertoa esimiehille, niin että mä joutusin "kuulusteluihin", siihen mennessä kaikki on hyvin. Ja niin kauan ennenkuin tulee mulle suoraan jotain "lässyttämään", niin mä olen niinkuin en oliskaan ja hoidan hommani kunnolla. Mutta, raskasta se välillä on ja ahdistavaa, kun tietää, että toinen yrittää kaikkensa "tuhotakseen" sut. Onneksi kuitenkin olen vahvalla itsetunnolla ja ominjaloin seisova nainen joka osaa sanoo tarpeen tullen takaisin ja ottaa "ohjat" käsiin. Välillä jopa ehkä on immarreltu olo siitä, että joku on kateellinen näin tavalliselle, tavallisen näköiselle, normaalituloiselle ihmiselle ja "perusjuntille"? 

Olen puhunut.

- Fitness

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti