perjantai 22. maaliskuuta 2013

Dietillä päivä: 3 + ruoka

Voin näin heti ensi tutumalla kertoa, että tästä tulee kaikken kattama ja täynnä mitä ihmeellisempiä asioita oleva postaus, koska mielessä liikkuu tällähetkellä taas ihan liikaa asioita. Osa liittyy treeneihin ja osa sen sivuun. Mietin, että olisinko tehnyt kaksi eri postausta eri aiheille, mutta mitä väliä siitä, antaa paukkua vaan! :D

Ensinnäki. Mun intohimo. Mun rakkaus ja herkku. Taivaallinen sellanen. Nimittäin... Tattadadaa!



Cashew-pähkinä! Tää on niin taivaallinen herkku joka vie kielen mennessään :P En olis uskonut koskaan, että pähkinään voi jäädä koukkuun, mutta kyllä näköjään voi. Samallalailla kuin karkkiin. Ainut huonopuoli vaan tässäkin on (ja pähkinoissa ylipäätänsä), että rasvapitoisuus on kovin korkea jonka vuoksi näitäkään ei voi "mässäillä" vaan käyttää vähän ja harkitusti lisänä esim. rahkan seassa.
Mulla toimii ehkä parhaiten siinä, kun ruokailun jälkeen tekee mieli jostain kumman syystä makeaa niin muutaman pähkinän, kun ottaa suuhun niin johon katoaa makean himo. Suosittelen, jos haluaa päästä karkista eroon, niin Cashew-pähkinän kokeilu siinävaiheessa, mutta laitettaas taas vähän faktoja kehiin, niin saadaan tietää, mitä tämä herkku pitää sisällään.

Kokonaisenergian jakautuminen
rasva ************************************************************************ 72%
proteiini ************** 14%
hiilihydraatti imeytyvä ************* 13%
alkoholi  0%
kuitu, kokonais- * 1%
orgaaniset hapot  0%
sokerialkoholi  0%

Rasvahappojen energiajakauma
rasvahapot tyydyttyneet ************ 12%
rasvahapot trans  0%
rasvahapot yksittäistyydyttymättömät cis ************************************* 37%
rasvahapot monityydyttymättömät ************ 12%

Hiilihydraattien energiajakauma
sokerit *** 3%
tärkkelys ********** 10%

Kuva: http://www.fineli.fi

(On muuten hyvä sivusto jos haluaa selvittää mitä kaikkea mikäkin tuote pitää sisällään. Pähkinästäkin löyty paljon laajempi ja kattavampi raprtti)

Eli mitä tästä tuloksesta voimme todeta? Aika suuri määrä siis rasvaa. Melkeinpä koko pähkinä pelkkää rasvaa, mutta nää on niitä hyviä rasvoja joita ei myöskään saa hulluna syödä.

Mitä ns. "herkkuja" teillä on vai onko ollenkaan?

Voin tehdä tossa ruokapostauksen huomenissa, tai tänään, kun olen napsinut ruokailuista kaikki kuvat valmiiksi, niin tiedätte mitä tällä tehodietillä täällä oikeen puputetaan :) Itseasiassa ruokailusta on mulle tullu kohokohta ja "karkkipäivistä" kiva odotus. Kerron noista "karkkipäivistä" myöhemmin lisää, kun alkaa olemaan enemmän ajankohtainen.

Mitään "elimääräisiä" nappeja en syö. Mä oon muutenkin tosi huono ottamaan mitään nappeja, kun ikinä en muista. Joskus (sillon kun muistan) niin otan vitamiineja ja sit vihreä tee kapseleita. Magnesiumia olisi hyvä syödä nopeuttaa palautumista. Sitäkin nappailen aina sillon tällön muistamiseen mukaan. Mulla on hirveä työ vielä pitää pelkästään tää ruokalu halussa, kun lähtee töihin, että oikeat ruoat on mukana ja oikea määrä. Jos ei niin töissä on inhottava ruveta sitten kokkamaan ja miettimään määriä. Elämää siis tässäkin vaiheessa helpottaa tuo ruokavaaka josta olen aikaisemmin hehkuttanut.

No itseasiassa, kun tää tähän ruokatarinaan näin ylty, niin tehdään sitten täste se ruokapostaus.. Linkitän tähän nyt tähän menessä olevat kuvat joita oon syöny. Eihän niinstä kuvista jää kuin yksi kuva puuttumaan eli tuo viimeinen rahkamössösekoitus, joten täältä tulee:

AAMUPALA


Aamupuuro siis kyseessä johon on sekoitettu kevyt raejuustoo ja puolukoita. Raejuustoo laitoin noin umpimähkää ruokalusikalla jota tuli vajaa 2 lusikallista. Puolokoitakin kaadoin pussinperällä viimeiset olevat marjat kuppiin. Oliskohan niistä tullut 0,5dl. ? Niitä ei tosiaan paljon ollut.
Puuron sentään mittasin mitalla. Eloveena kaura 1,5dl jauhoina ja leseitä 0,5dl
2dl vettä ja 1dl maitoa ja mikroon. Olen oppinut sen, että jos tekee "mikropuuroa" kannattaa tarkailla tarkkaan puuroa ettei käy näin KATSO TÄMÄ
>>
>>
>>

Välipalana oli Ehrmannin rahkaa ja puolikas banaani. Siitä ei valitettavasti ole kuvia.

>>
>>
>>

LOUNAS


Kananfilesuikaleita (maustamaton) ja pakasteesta (nyt tuli oikosulku en muista mitä noi vihannekset on :D). Fileuikaleita siis 100g ja (niitä jota en muista) niin niintäkään en ole mitannut, laitoin vaan jonkun verran sekaan.
Kana näyttää siltä kuin se olisi marinaadissa, mutta ei ole. Mä oon ehkä maailman huonoin ihminen maustamaan ruokaa, mutta tää ensimmäistä kertaa elämässin onnistuin siinä hyvin. Seassa on siis PALJON valkosipulirouhetta, pippuria, paprikaa ja carrya.Mausteita saa siis dietillä käyttää mielin määrin. Lisäksi aivan aavistus soijaa.

VALIPALA


Ja lopuksi tämä kaikista paras herkku. Nimittäin rahkamössöä! :)
Tässä Ehrmann rahka, Funlight mehutiiviste ja sitten Caswer-pähkinöitä <3 <3 <3 Oijoijoiii, kun oli hyvää!
Seuraavaksi sitten vielä yksi rahka ja aamulla, kun pääsen kotiin, niin yöprotskut naamaan ja unta!

Tälläset siis annokset mulla tänään. Mä voisin tästä ruokailusta puhua teille loputtomiin, mutta ehkä mä alan nyt rauhoittumaan ja kerätä itselleni voimia lähteä käymään salilla. Tänään siis vuorossa pelkkä aerobinen rutistus ja sitten la-su salitreeniä heti aamu tuimaan. Ensiviikolla on tulossa käymään vieraita ja mulla on kauhea leipomis vimma päällä. Haluaisin kokeilla leipoa Macaroneja, mutta en tiedä uskallanko, koska kyseiset herkut on nyt pois suljettu mun ruokalistalta, mutta ehkä tän "karkkipäivän" voisi sijoittaa siihen rakoon? Lisäksi pitäisi kokeilla sellasia "fitness munffinseja" niistä voinkin laittaa sitten reseptin tänne luettavaksi, jos ne onnistuvat :)

Mut nyt salille aerobisia harrastamaan! Nähdään ja kuullaan tänään myöhemmin! :)

- Krista

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti