keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Dietillä: Päivä 2. Speksit kehiin !

Heissan!

Nyt on mukavasti lähtenyt treenit jälleen käntiin. Mä lupasin päivitellä mittoja ja tavoitteita, mitä tällä viikolla olisi tarkoitus saada aikaiseksi. Kesäkuntoon olisi siis jollakin asteella päästävä ja häätkin mulla on tässä edessä tulevaisuudessa joissa haluan viimeistään olla niissä ihannemitoissani, joten ylöspäin sanoi mummo lumessa.

Mun treenit alkaa yöaikaan mukavasti aerobisella. Mä yleensä kyllästyn helposti jo 10-15min jälkeen matollajuoksemiseen, koska se on vaan yksinkertaisesti niin tylsää. Mitään ei tapahdu ja maisemat ei vaihdu niinkuin esim. ulkonajuostessa. Juokseminen taas itsestään on kivaa, joten mielummin lämmittelen ennen treeniä juoksumatolla, kuin polkemalla pyörää/soutamalla tai crosstrainerillä. Salilla ei yleensä yöaikaan ole muutakuin minä, niin kaikki paikat ja laitteet on heti valmiina käyttöön. Aloitan siis oman aerobisen tanssimalla tyhjässä peilisalissa. Tanssiminen on aivan älyttömän kivaa (vaikka sitä en osaakaan tehdä), mutta harjottelu tekee mestarin :) Joten 30min kulu nopeesti sielä kaloreita polttaen ja lämpöä hakien. Seuraavaksi siirryn sitten juoksumatolle vetämään 15min-30min treenin. Näin saan hyvin vaihtelua ja mielenkiinto pysyy joksenkin yllä. Sitten laitteisiin.


Treeniin teen yleensä 3x15 sarjoissa. Joskus lisään painoja loppua kohden, ja teen niin monta toistoa viimeisellä kerralla, kun vaan puhtaasti onnistuu, mutta yleensä mennään tuolla 3x15.
Kun sarjat on tehty, niin sitten taas lämmitellään vähintään se 15min, että hapot lähtee kehosta pois eikä kerry turvotuksena kehoon.

Venytellä olisi suotavaa tehdä muutaman tunnin jälkeen treenin tai seuraavana päivänä, mutta mulla tuppaantuu aina unohtumaan ja jäämään venettyly. Siinä asiassa vois ehkä skarpata.
Nyt, kun on työpäivä edessä, niin joudutaan mennä pelkällä aerobisella, mutta sehän vaan poistaa nestettä ja pistää läskiä palamaan, joten laardille vaan kyytiä! ;)

Sitten tuloksiin:

Mittasin tänään mun mitat mittanauhalla. Olen tiennyt, että mun vartalo on "tasapaksu" mikä arsyttää suunnatomasti. Mulla ei oikeastaan koskaan elämni aikana ole ollut mitään muotoja kehossa, vaikka olenkin joskus vuosia sitten ollut paremmassa vedossa kuin nytten, mutta silloinkin olin "tasapaksu" jokapaikasta. Pienemmillä senttimäärillä vaan. Voi hyvin johtua EHKÄ siitä, että en ole koskaan ollut LIHAKSIKAS vaan joko laiha tai luhava, joten sen takia kunnonmuotoja ei ole muodostunut? Tai sitten vaan olen ruumiinrakenteeltani, "ei niin muodokas". Ota ja tiedä, mutta tässä speksit joista lähdetään liikenteeseen.

Lantio 104cm
Vyötärö: 100cm
Rinnanympäryys: 107cm
Paino: 94kg

Näistä siis lähdetään pudottomaan painoa oikein asenteella. Tavoitteena olisi, että maanantaina olisi jo jotain saatu aikaiseksi tällä dietillä!


Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin on hyvä lopettaa, ei muuta kuin eteenpäin sano mummo lumessa! :D

Kuva: weheartit.com
- Krista 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti