maanantai 1. lokakuuta 2012

Vinkkejä: Miten hillitsen makeanhimoa?

Mulla on paha tapa ollut töissä, se että mässäillen täällä kaikkea. Meillä on aina jotain makeaa tarjolla kahvihuoneessa. Kekesejä, karkkia ja joskus kakkua. Löytyy meiltä myös erillaisia hedelmiä, mutta eihän ne siinä vaiheessa kiinnosta, kun kaappi notkuu kaikenlaisia muita herkkuja :D

Meillä on myös käytössä täällä kadvikone josta saa tilata erillaisia kahveja sekä kaakaota ja teetä.

Mä olen sen tyyppinen ihminen, että jos mun oikeesti rupeaa tekemään mieli jotain makeeta sitä on PAKKO saada ja jos en saa niin tulen kiukkuseksi ja sitä makeaa tekee niin kauan mieli, ennenkuin himot on tyydytettyä.

Olen siis keksinyt jonkinlaisen ratkaisun siihen mikä toimii näihin mun himoihin:

1) Jos mun tekee mieli suklaata tai jotain oikeasti tosi makeeta. Käyn kahvikoneesta hakemassa kupillisen kaakaota. Se kaakao on tosi voimakasta ja makeeta, niin se tyydyttää SUUREN makeanhimon. Annan sen verrran itselleni anteeksi, koska pienempi pahe yksi kupillinen kaakaoa on kuin levyllinen suklaata, eikö? ;)

2) Sitten tähän "keksi himoon" (eli ei niin suureen makean himoon) olen keksinyt purkat. Ihan perus jenkkipurkat ja sitten peruspurkat, jotka kuitenkin jälkittelevät "karkin makua". Siis esim. nämä:


TOIMII! Musta on tullut ihan älytön purkan suurkuluttaja. Purkka myös auttaa siihen, kun sitä jauhaa, ettei tee mieli koko ajan olla "napostelemassa" jotain suuhun. Joten siis "kaksi kärpästä yhdellä iskulla" ja taas TOIMII, kuin rasvattu :D



Yllätyin myös tässä kuvaillessa, että noissa "karkkipurkissa" on vähemmän kaloreita, kuin perus peppermintussa :O tuli taas ihan yllätyksenä ja puskista, koska edelleenkään en oo oppinut niin kattelemaan pakettejen kuljestä kalorimääriä.

3) Ja tietysti yksi parhaimmista mitä ei voi olla liikaa hehkuttamatta on. VESI. Vettä kun juot päivässä sen 2-3l kulutat vuodessa melkein 5kg ilman suurempia liikuntaharrastuksia. Ja kun vettä juo se kiihdyttää aineenvaihduntaa, poistaa suolista kaiken likasen ja turhat mällit ja pitää nälkää poissa. Mulla menee töissä pelkästään vettä sellaset 3-4l päivässä.




3 kommenttia:

  1. kuvien perusteella molemmissa näyttäis olevan kyllä saman verran kaloreita per purukumi :)

    VastaaPoista
  2. Anteeks nyt vaan, mutta ei ne lihakset purkalla ja vedellä kasva!

    VastaaPoista