torstai 7. helmikuuta 2013

Pullukasta fitness tähdeksi 1. askel: OSTA RUOKAVAAKA

Tää on lomat lusittu ja vietetty. Niinkuin jonkainen varmasti syö lomallaan enemmän tai vähemmän herkkuja kokee sen jälkeistä morkkista syömisistään. Niin myös minätein. Itse inho ja ylensyönti. Yök. Inhottava tunne. Nykyään vaan liian helposti tarttuu mukaan kaupasta kaikenlaisia herkkuja, joita ei pitäisi tarttua. Musta on tullut liian lepso sanomaan vastaan hyvälle, makealle ja suolasille herkuille. Jos tää ei lopu, niin koko touhu leviää taas käsistä. Ja sitähän mä en tosiaan halua!

Nyt on siis aika ryhdisäytyä ja laittaa elämä taas uuteen uskoon. Aerobista on lisättävä ja syömisiä on katottava ja lihasmassaa kasvatettava. Kesä on tulossa, rannat kutsuu!

Mä oon aina ollut sellainen ihminen, joka vihaa ruoan laskemista, punnitsemista ja ruokailun suunnitelemista. Minä joka vihaan tätä kaikkea olen päättänyt, että meille tulee RUOKAVAAKA!
Olisi pitänyt aikaisemmin suostua ja tajuta ostaa mokoma vekotin. Rukavaakaahan käyttää kaikki fitness urheilijat, koska sillä pystyt hyvin säännöstelemään mitä syöt ja kuinka paljon. Nyt siis alkaa diettaaaminen ja rasvanpoltte joka pitää sisällään seuraavaa.

Kalorit 1795/pv

Joista protskut 170g , hiilarit 200g  ja rasvat 30-35g ja kaikki mitataan vaa`an kautta suuhun. Nyt laitetaan kovakovaavastaan ja katsotaan mikä on lopputulos. Lähteekö se löysä läski palaamaan vai ei.

Ruokavaa`an voit tilata vaikka täältä


Tyylikäs hopeinen ja digitaalinen ruokavaaka. Näyttää tarkan lukeman siitä mitä suuhusi pistät.


Musta tyylikäs, ajaton ja myöskin digitaalinen. Näyttää tarkan lukeman minkä verran suuhun on menossa ruokaa. Ruokavaaka ei valehtele koskaan!


Ymmärtääkseni tässä digitaalilaitteessa on tulossa myös kulho mukaan(?) en täysin allekirjoita lausetta, kun en ole ihan varma. Mutta tyylikas ja edullinen digitaalivaaka! Urheilijan "paras"ystävä!

Kuvat b2c

Kalori määrä on aika pieni tähän starttiin, mutta odotan sen tuottavan tuloksia! Nyt sitten vaan seuraava askel on odotella ruokavaa`an tulemista jotta pääsee saamaan treenistä kunnon hyödyn irti. Vielä en osaa kerota ruokavaakaan sen suurempia tarinoita, koska hiukan edelleen ärsyttää alkaa punnitsemaan ja mittailemaan syömisiä, koska mun mielestä se vaan menee sairaaksi touhuksi, mutta ilmeisesti ilman sitä en onnistu samaan tuloksia, joten jotain on siis tehtävä! Minkälaisia kokemuksia teilla on ruokavaa`an käytöstä? Onko positiivisia? Ärsyttääkö ruokailun mittaaminen?

Ainiin ja hyväksi apuvälineeksi olen kuullut myös kalorilaskuri.fi sivunston. Sieltä se laskee sulle valmiiksi kalorit, kun osaat kertoa vaan paljonko/montako grammaa olet syönyt mitäkin. Tästä sivustosta tulee varmaan mun käytetyin sivusto seuraavat 12vkoa ainakin. Koska sen verran mun dietti ainakin kestää!

Kauhun sekavin tunnelmin jäämme odottamaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään?


2 kommenttia:

  1. Mä kärsin kans ihan sietämättömästä makeanhimosta etenkin lomalla ja jos oon stressaantunu. Tilasinkin monta laatikkoa queastin protskupatukoita. Niissä ei oo sokeria ja proteiinia 20g/patukka. Saa jotenkin mielenrauhaa, kun on joku herkkuhetki päivässä luvassa. Auttaa makeanhimoon ja niistä saa samalla hyvän siivun päivän proteiinitarpeesta.

    VastaaPoista
  2. Voi taivas!!!! Miks mä en oo tollasesta tienny mitään?!? :D Googlasin tässä ihan hulluna ja keksin ja toi on mun elämäni pelastus, varsinkin, kun on liikenteessä, ja ei aina ole mitään rahkaa tai muuta ruokaa mukana, niin voi vetästä tollasen patukan!! Tuhannesti kiitoksia sulle vihjeestä!! :) <3

    VastaaPoista