tiistai 19. helmikuuta 2013

Onko lenkkeily vain vanhojen mummojen harrastus?

Nukuin tänään kevyet 14h putkeen ja nyt on ihanan pirtee olo! Ilmeisesti nukkumatti vieraillut turhan harvakseltaan ja univelat kerääntynyt, no nyt ne on kuitattu! On meinaan aivan älyttömän pirtee olo!

Kävin eilen tosiaan sielä salillakin! Meinasi taas jäädä menemättä, kun jostain syystä jos et ole käynyt salilla pitkään aikaan/on ollut taukoa, niin aina sinne meneminen on aivan älyttömän vaikeeta. Mä en tiedä mikä ihme siinä, mut näin mulla on. Jotenkin ajattelee, että enää sielä ei osaa tehdä mitään, ihmiset kattoo kaikkea mitä sä teet tuijottaa et mitä toikin läski sielä salilla oikeen tekee jne. Eiks sinne mennäkin kuluttamaan kaloreita ja samaan hien pintaan? Sitävartenhan sinne mennään, eikä vaan "näyttäytymään", että nyt muka urheillaan. Varsinkin mä. Jos mä sinne meen, niin on heti aina 100 lasissa.
No mä sain itteni tosiaan sinne raahauduttua sillä ajatuksella, että jos en nyt mene vaan huomenna, on se lähteminen yhtävaikeeta seuraavanakin kertana. Pakkasin kamat kassiin ja mb3 korvillle. Ajattelin, vielä että onneks niissä on sellaset kuulokkeet, että uppoutuu syvälle korvaan ja peittää kaiken taustamölyn. Keskityn vaan juoksemiseen juoksumatolla ja musiikin kuunteluun.
Kun saavuin salille, se oli aivan täynnä. Tästäkin johtuen, ajattelin että seuraavana päivänä olisin mennyt sellaiseen aikaan, että se ei olisi aivan tukossa. No tehty mikä tehty. Vaihdoin vaatteet pukuhuoneessa kuulokkeet takaisin korveen ja hikipyyhe mukaan ja... vesipullo. Missä oli vesipullo?! HITTO, olin jättänyt sen vahingossa kotiin. Onpas kivaa! Päätin tehdä pelkän aerobisen 60min aerobisen treenin siitä hyvästä. Okei, olin kyllä ajatellutkin salillelähtiessä, että tekisin aluksi pelkän juoksutreenin sielä. Kevyt startti salikaudelle.
Musta tuntui taas, että kaikki kattoo, kun kävelin juoksumatolla. Kaikki aerobiset laitteet on laitettu ikkunapaikoille, joten näet ulos kun juokset matolla. Sisällä salilla oli kirkkaat valot päällä (tottakai!) ja ulkona pimeetä, joten yllätys yllätys näin itseni ja koko salin tapahtumat heijastettuna ikkunan kautta. Sikälli hyvä, että sain hyvät tilaisuudet vakoilla muita ihmisiä ja heidän tekemisiään. Sekä sitä, että miltä näyttää, kun juoksen matolla. ÄRSYTTÄVÄÄ! Vihaan tälläistä "itse kontrollia", että pitää miettiä mitä muut ihmiset ajattelee. 5min kävelylämmittelyn jälkeen lisäsin vauhtia ja totesin, että mulla on ihan liikaa energiaa jos tollasia rupean miettimään ja käytän senkin energian juoksemiseen. 5min juoksemisen jälkeen olin aivan rapakunnossa. Hiljensin vauhtia reippaaseen kävellyn. Hiki puski joka paikasta läpi ja jalat alkoi olemaan muussia. Tässä vaiheessa tajusin, että tuo 60min juokseiminen oli aivan liian kaukana tavoitteesta. 10min kesti, kun sain sykkeen laskemaan ja kerättyä uutta voimaa seuraavaan "tappojuoksuun" eikun vauhti täysille ja 5min rutistus pois, 5min on lyhkänen aika, yritin vakuutella itselleni. 2min jälkeen rupesi jo tuntumaan, että tästä ei tule mitään. 3min oli vielä jäljellä! En ollut edes puolessa välissä! Kun aika lähti tekemään 4min ajattelin, että, nyt ollaan suoritettu yli puolet. Muutama minuutti vielä. Viimiset minuutin olivat täyttä tuskaa. Kyllä mä olen sitten huonoon kuntoon päästänyt itteni. Viimeksi pystyin lämmitellä hyvin sen 60min ja tuli vasta lämmin! Nyt olin aivan loppu. Vihdoin tuli taas 5min täyteen ja äkkiä laite pienemmälle. Ripeeseen kävelyyn. Ajattelin, että yhden spurtin vielä teen ja loppuajan kävelyn sitten reippaasti. Olin nyt ollut 20min juoksumatolla. Aloitin 5min juoksun hiukan pienemällä asteella, mutta turhaan. Alkoi heti pistää vatsaan ja kylkiin. Mikä amatööri musta on tullut?! Mietin ja nostin käsiä ylös. En osaa enää edes oikein hengittää?! Ei luoja. Yritin vielä kerran lähteä kokeilemaan, mutta ei siitä mitään tullut. Luovutin suosiolla ja kävelin viimiset 10min reippaasti loppuun saakka.
Hikivirtasi ja oli aivan älyttömän poikki. Jalat olivat muussia. Kävin uteiliaisuudesta puntarilla, kun tiesin, että oon lihonut viimikäymisestä. Mulla oli treenivaatteet päällä kenkiä myöten ja treenin jälkeen niin painoin 3kg VÄHEMMÄN kuin viimepunnitsemisesta! Multa oli siis 3kg lähtenyt lihaksia pois! #¤%#¤& !!! Ajattelin, hitto koko hirveä työ kadonnut sabuna ilmaan... verynice!! Nyt otetaan ne lihakset kyllä takaisin ja laitetaan laardille kyytiä!!
Kävin suihkussa ja lähdin ajelemaan takaisin kotiinpäin.

Ennenkuin salille lähdin, yritin yllyttää yhtä naapuriani lähtemään mukaan, mutta turhaan. Yritin sitten kysellä, että mitä jos lähdettäisiin lenkille ulos. Sain vastauksesksi, että LENKKEILY ON VANHOJEN MUMMOJEN HARRASTUS en mä kehtaa lähteä ulos lenkkeilemään?! :D Vähänkö repesin. Katselin kaveria kummastuneesti, ja tosesin, että vaatteet päälle ja ulos. Eikun hän oli tosissaan! Ei nyt kehtaa lenkille lähteä, imago pettää.... VOI TAIVAS! Tässä vaiheessa melkeen rupesi ärsyttämään. Totesin vaan, että ei sitten ja lähdin menemään. Vieläkin ärsyttää toi kommentti, mutta minkäs sille teet. Jokainen tyylillänsä.

Tällä lähti mun aamu tänään käytiin ja kohta sitten lenkille ULOS kun aurinko paistaa ja tuntuu olevan tosi kiva ilma sielä! Huomenna edessa sitten ihan puntti treeni salilla ennen töitä!

Krista

 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti