tiistai 2. heinäkuuta 2013

se TAVALLINEN urheilija (loppu fitness hömpalle!)

Mun yks hyvä kaveri linkitti pari päivää sitten facebookiin mielenkiintosen blogitekstin jonka ajattelin jakaa teillekin,

http://napapilvi.blogspot.fi/2013/06/jamie-easonilta-nayttaminen-on.html

Tää teksti sai ajattelemaan omaa urheilua ja omia tavoitteita. Vähän aikaa sitten raivosin, möykkäsin ja huusin täällä siitä "fitness huumasta" joka on mennyt mielestäni aivan täysin överiksi. Olen edelleenkin sitä mieltä, että Fitness = elämäntapa. Ei muuta lisättävää. Toi blogi kirjotus sai vielä paremmin mun ajatuksen esille, kuin mitä itse osasin sanoa.

"Pullukasta Fitness tähdeksi"

Olen miettinyt, että pitäisikö muuttaa koko blogin nimeä ja vaihtaa "Ihan vain TAVALLINEN urheilija", koska jaksa enää yhtään enää mitään fitness touhotusta. Olen alkanut miettimään, että olenko minäkään mikään fitness? Treenaan välillä enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Nyt taas kunnon sporttikausi päällä. Pienemmällä vaihteella, kun mennään urheilu jää siihen lenkkeilyn tasolle ja sali tippuu. Joten tästä voisi päätellä, että en tosiaakaan ole vielä mikään "fitness urheilija" päinvastoin hyvin kaukana, mutta haluanko edes koskaan saavuttaa fitness urheilijan kropan?

Kuukautiset jäävät pois tai muuttuvat epämääräisiksi, tiukkojen diettien suhteen. Keho vedetään äärimmilleen ja rasvat nolliin ja taas yhtä-äkkiä tankataan massakaudella lisää hiilareita, niin että räjähtää. Ei mikään ihme jos hormonallinen toiminta kehossa heittää häränpyllyä. Haluan kuitenkin niitä lapsia jossain vaiheessa. Mieluiten suhteellisen lähitulevaisuudessa.

Taidan siis olla tuiki tavallinen TAVALLINEN urheilija ja ikuinen laihduttaja? Sitten, kun olen saavuttanut oikeasti tiukan kropan ja harrastanut vähintään 2v aktiivisesti urheilua ja penkistä nousee lähemmäs 100kg niin voin alkaa puhua sanalla FITNESS. Sitä ennen olen täysin tavallinen suomalainen jamppa joka nostelee painoja ihan vain urheillakseen itselleen ja pitävänsä kuntonsa kurissa.

Kumma juttu, mutta näin se mieli muuttuu ja oikeasti tajuaa, sen mikä on.

Vaikka jännittääkin tuleva, mutta haluan minäkin jonain kauniina päivänä näyttää tältä




Ja kukapa ei haluaisi näyttää Jennifer Nicole Leeltä edes kerran elämässään? Mutta sitä ennen, olen tästä lähtien vain "Tavallinen urheilija" tai oikeastaan...

"Tavallisesta urheilijasta kohti fitness elämän haasteita" ?

Krista

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti